Nieuwsbrief:

Legenda motoroccasion

Op Motoroccasion.nl maken wij het vinden makkelijk door de motor te voorzien van een icoon die past bij een rijbewijs type.

De motoren zijn als volgt gelabeld:

geschikt voor het A rijbewijs.
geschikt voor het A1 rijbewijs.
geschikt voor het A2 rijbewijs.
na aanpassing geschikt voor het A2 rijbewijs.
motoren waarop je mag rijden met je B rijbewijs mits je deze hebt gehaald voor 19 januari 2013.
Op welke motor mag je rijden met welk rijbewijs
https://cdn.qonnex.nl/
Het rijbewijs geeft een ruime keus aan motoren.
De motor die bij jouw rijbewijs past kan een aantal eigenschappen hebben die door de wet zijn vastgelegd. Motoroccasion heeft deze op een rij gezet waardoor het gemakkelijker wordt om te zoeken tussen de duizenden motoren. Hieronder vind je de uitleg welk soort motoren bij de rijbewijzen past.

A1 rijbewijs: maximaal 11 kW
Motoren: met een maximaal vermogen van 11 kw/15 pk, een cilinderinhoud van maximaal 125 cc en minder dan 0,1 kW per kg. (11/0,1 = 110 kg)
Gemotoriseerde driewieler: met een vermogen van max. 15 kW.

A2 en A2*: maximaal 35 kW
Motoren: met een standaard maximaal vermogen van 35 kW en minder dan 0,2 kW per kg. (35/0,2 = 175 kg)
Motoren: met een door een technische aanpassing (*) geregeld maximaalvermogen van 35 kW en minder dan 0,2 kW per kg. (35/0,2 = minimaal 175 kg).
Gemotoriseerde driewieler: met een vermogen van maximaal 15 kW.

(*) Een motor die wordt teruggebracht naar 35 kW mag wettelijk maar maximaal standaard het dubbele vermogen hebben, dwz. 70 kW. Tevens dient de motor te worden aangeboden aan de RDW voor een IKS keuring om de verplichte vermelding -35 kW- op het kentekenbewijs te krijgen óf de aanpassing wordt via een merkdealer en de importeur geregeld, wat vaak goedkoper is.

Motoren zonder een opgelegde technische beperking
Motoren: alle motoren, dus met of zonder opgelegde beperkingen.

B Rijbewijs: gemotoriseerde driewieler of trike
Gemotoriseerde driewieler of trike: met een vermogen van meer dan 15 kW waarbij het rijbewijs B gehaald is voor 19 januari 2013.

Direct uit voorraad leverbaar bij www.langenbergmotors.nl



Wist u dat: In de motortaal "Leading shoe" betekent: Oplopende remschoen. Bij een simplexrem is een van de twee schoenen oplopend (tegen de draairichting van de trommel in) en de ander lossend (met de draairichting van trommel mee). Trommelrem waarbij twee remschoenen door een eigen nok worden bediend. Ook wel afgekort als 2LS. Op die manier worden beide remschoenen tegen de draairich­ting van de trommel ingeduwd. Hierdoor kan harder worden geremd dan bij een *simplex-systeem, dat gebruikt maakt van een oplopende en een lossende schoen. Een two leading shoerem wordt ook wel *duplexrem genoemd. Dergelijke remmen worden nu hoofdzakelijk nog toegepast op cross- een trial- modellen. Algemeen wordt nu gekozen voor schijfremmen.
© 2000 - 2024 Motoroccasion